خدمات تکنولوژی ویپ (VoIP) دور زمانی نیست که پس از پیشرفت های تکنولوژی ظهور کرده است و این امر با نگاهی بر وضعیت شرکت های تجاری و توجه به این موضوع که چه تعدادی از آنها به این سمت رو آورده و با بکارگیری این فناوری خود را با آن وفق داده اند،  بسادگی قابل درک است. افزایش میزان خدمات تلفنی مبتنی بر IP، با توجه به منافع متعدد شرکت ها در استفاده از آنها بوضوح مشاهده می شود. اگر شما به مراکز تماس تلفنی با نگرشی خاص نگاه کنید، متوجه خواهید شد که یک میزبان دارای مزایایی است که موجب می شود تا هر کس به شکل مستقل در زمینه VoIP فعالیت نکند.

کاهش استرس کارکنان

یکی از بزرگترین مشکلات هر شرکت در تجربه رفع استرس کارکنان است. اگر یک کارمند ناراحت یا عصبی باشد، کار خود را با ناراحتی انجام خواهد داد. خوشبختانه، خدمات VoIP با استفاده از ابزارهای که این استرس را کاهش می دهند به همراه است.

به عنوان مثال توزیع کنندگان تماس خودکار می توانند تماس ها را در شرایطی که خط یکی از کارکنان مشغول است، بجای در انتظار گذاشتن تماس گیرنده در پشت خط مشغول، آن را میان کارکنان دیگر مسیر دهی کند و با این گزینه دیگر کارمندی که درآن لحظه خطش مشغول بوده، مجبور نخواهد بود تا آخرین مکالمه اش را نیمه کاره رها کرده و شخص تماس گیرنده هم در انتظار نخواهد ماند.

علاوه بر این، شما می توانید یک شبکه VoIP مجهز به سیستم های صوتی با قابلیت پاسخ متقابل داشته باشید. این مسئله موجب کاهش تعداد تماس های غیر ضروری یک کارمند می شود. هنگامی که یک سیستم خودکار با دقت به این نکته اشاره می کند که کدام مشتری نیاز به صحبت دارد، دیگر نیازی نخواهد بود کارمندان گرفتار هدایت و انتقال تماس شوند.

 

افزایش رضایت مشتری

هر تماس واحد که به یک مرکز تماس می آید یک تجربه موفق یا ناموفق است. در عین حال هر تماس با یک مشتری راضی یا عصبانی به پایان می رسد و به ندرت حالتی میان این دو پیش می آید. خوشبختانه امروزه ابزاری که استرس کارمندان را کاهش می دهند در کنار آن می توانند، باعث افزایش رضایت مشتری شوند.

مشتریان زمانی بیشترین رضایت را خواهند داشت که کارمندان اشتباهاتی که از بی دقتی مبتنی بر استرس نشأت گرفته باشد را مرتکب نشوند. علاوه بر این، تماس گیرنده با سرعت بیشتری به بخش مناسب مسیر دهی می شود. در برخی موارد، مانند پرداخت پیش پرداخت، مشتریان می توانند مشکل خود را از طریق یک سیستم خودکار که مسئولیت رسیدگی به چنین امور را به عهده دارد، انجام دهند.

 

حداقل هزینه ها در به روز رسانی تجهیزات زیر ساخت

یکی از بزرگترین مسائلی که در استفاده از سیستم های تلفنی سنتی با آن مواجه می شویم، واقعیت نیاز به جایگزینی تجهیزات است. متاسفانه، این امر مستلزم حذف سخت افزار خارج از رده و نصب تجهیزات جدید است. این مسئله نگرانی های خاصی را برای مراکز تماس تلفنی به همراه دارد، زیرا آنها همیشه باید بیشترین خدمات تلفنی بروز شده را در اختیار داشته باشند.

 خوشبختانه، هزینه های به روز رسانی زیرساخت ها، اگر همگی با هم حذف نشوند، تا حد زیادی از طریق VoIP کاهش می یابد. سیستم های مبتنی بر IP می توانند با خطوط تلفنی موجود یکپارچه شده و تا زمانی که کل شبکه از طریق اینترنت کار می کند، هیچ سخت افزار گران قیمتی نیاز به بروزرسانی شدن و یا جایگزین شدن را نخواهد داشت.

 

حذف عوارض تماس از راه دور

 یکی از مزایای VoIP که تشخیص آن بسیار آسان بوده، اما اغلب نادیده گرفته می شود، از بین بردن هزینه تماس از راه دور است. ممکن است استفاده از تلفن همراه برای کسانی که از تلفن همراه خود برای رسیدگی و کنترل فعالیت های تجاری خود استفاده می کنند، یک عمل سود آور به نظر نرسد که این کار می تواند باعث صرفه جویی برای یک مرکز تماس باشد.

 معمولا مراکز تماس مکالمات راه دور را به صورت رایگان در اختیار کاربران قرار نمی دهند. این مراکز می توانند صدها تماس تلفنی راه دور را در هر لحظه از روز قطع کنند و هیچ سرویس دهنده تلفنی تمایلی به از دست دادن بخشی از تماس ها ندارد. خوشبختانه، خدمات VoIP به طور مستقیم و از طریق اینترنت انجام می شود. و در شبکه جهانی وب، هیچ چیزی به عنوان “راه دور” وجود ندارد.

 

گسترش شرکت بدون گسترش دفتر مرکزی

اگر شما صاحب یک کسب و کار باشید، بدون شک امید دارید که احتمالا  روزی آن را گسترش خواهید داد. متأسفانه این موضوع برای مراکز تلفن اغلب به معنی سرمایه گذاری در املاک جدید و با داشتن یک سیستم تلفنی نصب شده جدید همراه است.

هر چند، با شبکه های تلفن مبتنی بر IP، نیازی به انجام این کار نیست. این سیستم ها قابل تنظیم بوده، بنابراین کارگران می توانند از خانه ارتباط از راه دور برقرار کنند، و اگر کارکنان این امکان را داشته باشند که کار خود را بدون آمدن به دفتر کار انجام دهند، وضعیت ایجاد شده مانند در اختیار داشتن یک مرکز تماس اضافی بدون منابع اضافی خواهد بود.

اگر چه شرکت ها در تمام شاخه های فعال صنایع، از انواع مزایای استفاده از خدمات VoIP بهره مند می شوند، ولی در نهایت مراکز تماس مزایای متمایز متعددی را به دست خواهند آورد که یک سیستم تلفنی مبتنی بر IP را به عنوان تنها گزینه پایدار معرفی می کند.

تا زمانی که رقابت میان شرکت ها به استفاده از این شبکه وابسته است، عدم استفاده از این سیستم می تواند پر هزینه بوده و با خود شکست هایی به همراه آورد که می تواند در دراز مدت به فاجعه ای غیر قابل جبران تبدیل شود.

منبع:http://cytco.net/


شبکه های اجتماعی

ارتباط با ما

موبایل : 09128808160

تلفن : 021-88810033, 021-88810022

فکس : 021-88592700

تلفکس : -

وب سایت : -